Welcome To Best Piles Treatment in Delhi

What is Piles?

बवासीर या पाइल्स या (Hemorrhoid) एक ख़तरनाक बीमारी है। बवासीर 2 प्रकार की होती है। आम भाषा में इसको ख़ूँनी और बादी बवासीर के नाम से जाना जाता है। कही पर इसे महेशी के नाम से जाना जाता है।

1- खूनी बवासीर :- खूनी बवासीर में किसी प्रकार की तकलीफ नही होती है केवल खून आता है। पहले पखाने में लगके, फिर टपक के, फिर पिचकारी की तरह से सिफॅ खून आने लगता है। इसके अन्दर मस्सा होता है। जो कि अन्दर की तरफ होता है फिर बाद में बाहर आने लगता है।

2-बादी बवासीर :- बादी बवासीर रहने पर पेट खराब रहता है। कब्ज बना रहता है। गैस बनती है। बवासीर की वजह से पेट बराबर खराब रहता है। न कि पेट गड़बड़ की वजह से बवासीर होती है। इसमें जलन, दर्द, खुजली, शरीर मै बेचैनी, काम में मन न लगना इत्यादि। टट्टी कड़ी होने पर इसमें खून भी आ सकता है।

Piles Treatment

बवासीर का इलाज (Piles Treatment in Delhi)

बवासीर रोग - जिसे पाइल्स भी कहा जाता है - में गुदा व मलाशय में मौजूद नसों में सूजन व तनाव आ जाता है। आमतौर पर यह गुदा व मलाशय में मौजूद नसों का वैरिकोज वेन्स रोग होता है। बवासीर मलाशय के अंदरुनी हिस्से या गुदा के बाहरी हिस्से में हो सकता है।

बवासीर कई कारणों से हो सकता है, हालांकि इसके सटीक कारण का अभी तक पता नहीं चल पाया है। यह मल त्याग करने के दौरान अधिक जोर लगाने के कारण भी हो सकता है या गर्भावस्था के दौरान गुदा की नसों में दबाव बढ़ने के कारण भी हो सकता है। बवासीर के लक्षण भी अलग-अलग प्रकार के हो सकते हैं, जो थोड़ी बहुत खुजली या तकलीफ से लेकर गुदा से खून आना या गुदा का हिस्सा बाहर की तरफ निकल जाना आदि तक हो सकते हैं। बवासीर के लक्षण इसकी गंभीरता पर निर्भर करते हैं।

कभी-कभी इसका इलाज जीवनशैली में कुछ साधारण बदलाव करने से भी किया जा सकता है, जैसे फाइबर युक्त आहार खाना और क्रीम आदि लगाना। दूसरी ओर, कुछ गंभीर मामलों का इलाज करने के लिए ऑपरेशन भी करना पड़ सकता है। बवासीर से आमतौर पर बहुत ही कम मामलों में कोई जटिलता विकसित होती है। लेकिन यदि बवासीर को बिना इलाज किए छोड़ दिया जाए, तो इससे लंबे समय तक सूजन व लालिमा से संबंधित स्थिति बन जाती है और अलसर होने की संभावना बढ़ जाती है।

बवासीर आमतौर पर खतरनाक नहीं होता है और यदि इससे किसी प्रकार की तकलीफ हो रही हो, तभी इसका इलाज करवाने की आवश्यकता पड़ती है। अगर गर्भावस्था में बवासीर होता है तो वह आमतौर पर अपने आप ठीक हो जाता है। कब्ज के कारण होने वाले बवासीर का इलाज करने के लिए आहार व जीवनशैली में बदलाव करना जरूरी होता है। इसके अलावा ऑपरेशन की मदद से भी बवासीर का इलाज किया जा सकता है।

A noticeable fact is that the piles are also known as the Hemorrhoids which are actually the swollen and inflamed veins in an anus and lower rectum. It may result from straining during bowel movements or increased pressure on veins during pregnancy. It has become an alarming cause especially in the people of age group 50 and so, half of the adults have had to deal with the itching, discomfort as well as bleeding which can signal the presence of haemorrhoids. Fortunately, a plenty of the effective options are present to treat haemorrhoids for which we are also listed as the best service providers because of our Piles Treatment in Delhi. With such services from our Piles Treatment in Delhi, most of the people are constantly getting relief from the symptoms which are also responsible for destroying the lifestyle as well as a standard of living of a person.

So, our highly skilled Piles Treatment Doctors in Delhi do the physical examination and also perform other related tests so as to easily diagnose the sickness of piles and also rule out more serious conditions or diseases. Moreover, the Piles Treatment Doctors in Delhi also consider the medical advice especially when your condition becomes worst like excessive pain, frequent bleeding and even lot more. Moreover, if the symptoms begin with a marked change in bowel habits or if a person passes a black, tarry or maroon stools, blood clots, or if the blood gets mixed with the stool then, you immediately needs to contact the Metro Clinic for Piles Doctors in Dombivli because if these symptoms get ignored then it can signal more extensive bleeding elsewhere in your digestive tract. Thus, the Piles Doctors in Dombivli collectively seek an emergency care if a person experiences a large amount of rectal bleeding, lightheadedness, dizziness or faintness or a lot more.

Metro Piles Clinic is providing world class Piles Treatment in Delhi NCR. Dr. K. K. Mishra has set his foot in the medical industry as one of the most respected and trusted Piles Treatment Doctor in Delhi. We are here to provide Best Piles Treatment in Delhi under the guidance of experienced Piles Treatment Doctors in Delhi. Those painful days are gone forever. We offer specialized piles treatment in Delhi facilities with assured success. Metro Piles Treatment Clinic is one of the most renowned piles treatment clinic in Delhi. The entire piles treatment procedure followed at our clinic is aimed at fast recovery without disrupting.

The first point that should be made here is that you should always visit your Doctor for Piles Treatment in Delhi regardless of how you feel about a condition. The condition of piles is very easy to self-diagnose but it is always advisable to get a capable estimation from your practitioner to rule out any other, potentially worse, underlying issues.